Gmina Studzienice zakończyła realizację zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Studzienice – edycja 2022” w ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego”.
Zadanie dofinansowane zostało w oparciu o postanowienia i przy udziale środków Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn.: „Ogólnopolski program usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 30.372,30 zł
Koszty kwalifikowane realizacji zadania wyniosły łącznie 18.906,00 zł
Kwota dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku: 13.234,00 zł (70% kosztów kwalifikowanych, 43,6 % całkowitego kosztu)
Środki własne mieszkańców: 17.138,30 zł
W ramach realizacji zadania osiągnięty został efekt rzeczowy i ekologiczny o łącznej masie 49,47 Mg, co stanowi około 3.664 m2 zutylizowanego azbestu. Odpady zostały odebrane łącznie z 24 obiektów położonych na terenie Gminy Studzienice i przekazane do unieszkodliwienia na składowisku Odpadów Niebezpiecznych w Małociechowie, którego właścicielem jest firma ECO-POL Sp. z o.o.
Realizacja zadania obejmowała:
- Demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest
- Transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
Informacje o konkursie dostępne są na stronie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku: https://wfos.gdansk.pl/
UWAGA!
Wyroby zawierające azbest są szkodliwe dla zdrowia i środowiska.